Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – Dzieci 3-letnie
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
6.00-8.00 |
schodzenie się dzieci; integrowanie dzieci poprzez wspólne zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wg. własnej aktywności; praca z zespołem lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulacyjno –kompensującym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym; |
8.00-13.00 |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00-8.40 |
prace porządkowe; zabawy grupowe -integracyjne, ortofoniczne, oddechowe, gramatyczne, słuchowe i ze śpiewem; poranne zabawy ruchowe; czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do śniadania |
8.40-9.00 |
śniadanie |
9.00-9.50 |
czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć; zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola; rozwijanie aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej; swobodne zabawy w kącikach tematycznych; |
9.50-11.00 |
czynności samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze; gry i zabawy ruchowo -sportowe na powietrzu swobodne i zorganizowane; obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki; *w przypadku niesprzyjającej aury-gry i zabawy ruchowe w sali |
11.00-11.15 |
czynności higieniczno –samoobsługowe, przygotowanie do posiłku |
11.15-11.35 |
śniadanie |
11.35-13.00 |
leżakowanie -wypoczynek dzieci przy muzyce relaksacyjnej, słuchaniu bajek, opowiadań |
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
13.00-13.30 |
rozwijanie samodzielności w ubieraniu się, czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu |
13.20-13.50 |
obiad |
13.50-14.20 |
zabawy komunikacyjne, integracyjne, ruchowe, utrwalające poznane treści dydaktyczne, zabawy i gry językowe, zabawy ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową; |
14.20-17.00 |
swobodne zabawy według zainteresowań dzieci; oddziaływania nauczyciela wyzwalające samorzutną aktywność dzieci; działania kompensacyjne, wyrównawcze wspierające indywidualny rozwój i uzdolnienia; zabawy integracyjne z dziećmi, rozchodzenie się dzieci |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – Dzieci 4-letnie
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
6.00-8.00 |
schodzenie się dzieci; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez wspólne zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wg. własnej aktywności. Praca z zespołem lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulacyjno –kompensującym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym |
8.00-13.00 |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00-8.45 |
prace porządkowe; zabawy grupowe -integracyjne, ortofoniczne, oddechowe, gramatyczne, słuchowe, ze śpiewem; poranne ćwiczenia ruchowe; czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do śniadania, |
8.45-9.00 |
śniadanie |
9.00-9.50 |
zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola; rozwijanie aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej; zabawy dowolne, spontaniczne; |
9.50-11.00 |
czynności samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze; gry i zabawy ruchowo -sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki; *w przypadku niesprzyjającej aury-gry i zabawy ruchowe w sali |
11.00-11.15 |
czynności higieniczno –samoobsługowe, przygotowanie do posiłku |
11.15-11.30 |
śniadanie |
11.30-13.00 |
swobodna działalność dzieci w sali lub w ogrodzie, spacery, wycieczki; (dobór zajęć uzależniony od pory roku i pogody) zabawy relaksacyjne; gry i zabawy ruchowe, tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, sensoryczne, techniczne; zabawy ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę; praca stymulacyjno –kompensacyjna indywidualna i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym; |
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
13.00-13.30 |
czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu |
13.20-13.50 |
obiad |
13.50-14.30 |
zabawy komunikacyjne, integracyjne, ruchowe, utrwalające poznane treści dydaktyczne; zabawy rozwijające i pobudzające zainteresowania, uzdolnienia - indywidualne, zespołowe; słuchanie bajek i opowiadań; |
14.30-17.00 |
swobodne zabawy według wyboru dzieci; gry i zabawy zespołowe, integracyjne; działania kompensacyjne, wyrównawcze wspierające indywidualny rozwój i uzdolnienia; udział w zajęciach otwartych z udziałem rodziców; rozchodzenie się dzieci |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – Dzieci 5-letnie
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
6.00-8.00 |
zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez wspólną zabawę; oglądanie książeczek, czasopism dziecięcych; ćwiczenia graficzne, logopedyczne, rozwijające percepcję wzrokową i słuchową; obserwacja pedagogiczna |
8.00-13.00 |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00-8.45 |
prace porządkowe; zabawy grupowe -integracyjne, ortofoniczne, oddechowe, gramatyczne, słuchowe, ze śpiewem i ruchowe; ćwiczenia poranne; czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do śniadania, wdrażanie do dyżurów |
8.45-9.00 |
śniadanie |
9.00-10.00 |
czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć; zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola; rozwijanie aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej; zabawa ruchowa; |
10.00-11.00 |
czynności samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze; gry i zabawy ruchowo -sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki; *w przypadku niesprzyjającej aury-gry i zabawy ruchowe w sali |
11.00-11.15 |
czynności higieniczno –samoobsługowe, przygotowanie do posiłku |
11.15-11.30 |
śniadanie |
11.30-13.00 |
swobodna działalność dzieci w sali lub w ogrodzie, spacery, wycieczki; (dobór zajęć uzależniony od pory roku i pogody oraz potrzeb dzieci) gry i zabawy ruchowe,sensoryczne,techniczne, tematyczne, konstrukcyjne; zabawy ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę; praca stymulacyjno –kompensacyjna indywidualna i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym; |
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
13.00-13.30 |
czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu, wdrażanie do dyżurów |
13.30-13.50 |
obiad |
13.50-14.30 |
zabawy komunikacyjne, integracyjne, ruchowe, utrwalające poznane treści dydaktyczne; zabawy rozwijające i pobudzające zainteresowania, uzdolnienia - indywidualne, zespołowe; słuchanie bajek i opowiadań; |
14.30-17.00 |
swobodne zabawy według zainteresowań dzieci; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez wspólną zabawę - rozwijanie umiejętności współdziałania; działania kompensacyjne,wyrównawcze wspierające indywidualny rozwój i uzdolnienia; rozchodzenie się dzieci; |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – Dzieci 6 letnie
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
6.00-7.30. |
schodzenie się dzieci -w grupach połączonych; zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez wspólną zabawę; |
7.30 8.00 |
zabawy dowolne w grupie; zabawy i ćwiczenia indywidualne i zespołowe- wspomagające i korygujące indywidualny rozwój dziecka lub rozwijające jego zainteresowania; obserwacja pedagogiczna |
8.00-13.00 |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00-8.45 |
prace porządkowe; zabawy grupowe -integracyjne, ortofoniczne, oddechowe, gramatyczne, słuchowe, ze śpiewem i ruchowe; ćwiczenia poranne; czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do śniadania, wdrażanie do dyżurów; |
8.45-9.00 |
śniadanie |
9.00-10.00 |
czynności organizacyjne przygotowujące do zajęć; zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola; rozwijanie aktywności dziecięcej: poznawczej, matematycznej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, językowej; zabawa ruchowa; |
10.00-11.00 |
czynności samoobsługowe, przygotowanie do wyjścia na powietrze; gry i zabawy ruchowo -sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki; *w przypadku niesprzyjającej aury-gry i zabawy ruchowe w sali |
11.00-11.15 |
czynności higieniczno –samoobsługowe, przygotowanie do posiłku |
11.15-11.30 |
śniadanie |
11.30-13.00 |
swobodna działalność dzieci w sali lub w ogrodzie (dobór zajęć uzależniony od pory roku, pogody oraz potrzeb dzieci) ćwiczenia i zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę; gry i zabawy ruchowe, sensoryczne, techniczne, tematyczne, konstrukcyjne zabawy ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę; praca stymulacyjno –kompensacyjna indywidualna i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym; |
|
Zajęcia dodatkowe –ponad podstawę programową |
13.00-13.30 |
czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu, wdrażanie do dyżurów |
13.30-13.50 |
obiad |
13.50-15.00 |
zabawy komunikacyjne, integracyjne, ruchowe, utrwalające poznane treści dydaktyczne; praca stymulacyjno –kompensacyjna indywidualna i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym; zabawy rozwijające i pobudzające zainteresowania, uzdolnienia - indywidualne, zespołowe; słuchanie bajek i opowiadań; |
15.00-17.00 |
swobodne zabawy według zainteresowań dzieci; integrowanie dzieci z różnych grup poprzez wspólną zabawę - rozwijanie umiejętności współdziałania; działania kompensacyjne, wyrównawcze wspierające indywidualny rozwój i uzdolnienia; rozchodzenie się dzieci; |