Koncepcja pracy przedszkola „Kacperek”
Mocne strony Przedszkola
- Przedszkole nasze jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawioną na osiąganie sukcesów.
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska i współpracuje z rodzicami.
- Program przedszkola ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju społecznego i ruchowego.
- Nad rozwojem dzieci czuwa kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna, stosująca nowoczesne metody wychowania i nauczania.
- Dzieci korzystają z różnorodnych, dobrze dobranych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania i zdolności, działają metodami aktywnymi.
Misja przedszkola
Nasze przedszkole:
- Zapewnia opiekę, wychowanie i kształcenie
- Tworzy bezpieczne, przyjazne, dostosowane do potrzeb warunki
- Wspiera działania wychowawcze rodziny
- Promuje aktywność twórczą, rozwija uzdolnienia i zainteresowania
- Zapewnia możliwość wspólnej zabawy
- Wspomaga rozwój i edukację
- Umożliwia osiągnięcie gotowości szkolnej
Wizja przedszkola
Przedszkole nasze zapewnia każdemu dziecku wszechstronny rozwój jego talentów i zdolności, uczy działać w zespole, a poprzez rozbudzanie dziecięcej aktywności zaspokaja naturalną ciekawość poznawania otaczającego świata, przygotowuje je do odniesienia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
- Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.
- Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
- Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości.
- Dzięki dużej ofercie zajęć dodatkowych i zajęć indywidualnych w grupach, dzieci rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
- Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój. Nauczyciele w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.
- Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje umiejętności.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania.
- Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane. Wszyscy pracownicy naszej placówki współpracują ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
Nasz wychowanek – absolwent jest:
- Twórczy i aktywny w działaniu,
- Ciekawy świata,
- Wykazuje postawę badawczą,
- Umie podejmować nowe zadania i doprowadzać je do końca,
- Radosny, otwarty na innych,
- Rozwija swoje talenty,
- Potrafi cieszyć się ze swoich sukcesów i radzić sobie z trudnościami,
- Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do powodzenia w starcie, szkolnym,
- Szanuje i kocha swoja małą ojczyznę, swój kraj i czuje się Europejczykiem.
Cele ukierunkowane na poszczególne grupy osób- dzieci, rodzice, nauczyciele.
Dziecko |
Rodzice |
Nauczyciele |
Poznaje swoje prawa i obowiązki, przejawia postawy tolerancji. |
Otrzymują rzetelną i obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka. |
Aktywnie realizują zadania opiekuńczo-wychowawczo- dydaktyczne i inne zadania statutowe przedszkola |
Czuje się bezpiecznie i jest ufne w stosunku do nauczycieli i pracowników obsługi |
Uzyskują pomoc specjalistów. |
Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym i regionalnym. |
Ma szanse zaprezentowania swoich mocnych stron i talentu poprzez |
Wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola. |
Realizują zadania przedszkola określone w dokumentach placówki. |
Buduje pozytywny obraz samego siebie. |
Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką. |
Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w licznych kursach i szkoleniach. |
Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi. |
Współdecydują w organizacji wydarzeń, w których biorą udział dzieci. |
Tworzą i realizują programy dostosowane do możliwości, potrzeb i zainteresowań dzieci. |
Rozwija się twórczo, jest samodzielne , aktywnie bierze udział w życiu |
Uzyskują porady i wskazówki od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy. |
Monitorują efektywność własnej pracy. |
Osiąga wielostronny rozwój, a tym samym jest dobrze przygotowane do rozpoczęcia nauki w szkole. |
Podnoszą swoją świadomość edukacyjną dzięki różnym formom pedagogizacji prowadzonych przez nauczycielki grup w przedszkolu |
Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. |